-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34233 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

باور داشتن مهدويّت چه ثمراتي را در پي دارد؟
بر كسي پوشيده نيست كه عقيده به ظهور حضرت مهدي(ع) عقيدهاي است كه اميد ميآفريند و نشاط و تلاش ايجاد ميكند. سستي و نااميدي و كسالت را از بين ميبرد. حركتهاي اصلاحگرانه و اسلام خواهانه را تشويق ميكند، و جانهاي شورنده، بر استكبار و استضعاف را تقويت مينمايد.
[دين] اسلام هنوز بهكمال اهداف خويش نرسيده و به مرحلة تحقّق همة آرمانهايي كه براي جامة عمل پوشاندن به آنها، آمده است، دست نيافته، آينده از آن اسلام است و ناگزير بايد روزي فرا برسد كه اسلام عزيز بر همة گيتي حكمروا باشد و همة ستمگريها و حقّ كشيها را از بين ببرد.
دنيا به زودي به دامن اسلام پناه خواهد آورد و نياز دنيا به اسلام هر روز ظاهرتر از روز پيش به چشم ميخورد. نور اسلام هر روز روشنتر و پرتوش هر روز درخشانتر از قبل در همة دنيا احساس ميشود.
شكست نظامهاي استكباري رايج و فروپاشي احزاب شرك آلود غير انساني و عدم موفقيّت برنامههاي اقتصادي و سياسي آنان در گسترش امنيّت و آسايش مردمي و ناكام ماندن اين سياستها در تحققّ اهداف انساني و از بين بردن جهل و ستم و كينهجوئيها و نژاد پرستيها، روز به روز، دلها را براي قبول اسلام آماده تر ساخته و مردم دنيا را براي پذيرش برنامههاي الهي آن ـ كه يگانه راه حلّ مشكلات بشريّت است ـ مشتاقتر ميسازد.
بشريّتِ سرگردان امروز، هرگز گمشدة خود را در نظامهاي شرقي و غربي نيافته و نخواهد يافت. بلكه اين نظام ها و مكتبهاي غير الهي، براي انسانِ امروز دست آوردي جز فروماندگي بيشتر و دشوارتر شدن كارها و مشكلات و فزوني فحشاء، منكرات، فساد، گردنفرازي و استكبار، نداشته است.
«اعتقاد به مهدوّيت» درك ما را نسبت به «كرامت انسان» بيدار ميكند و اين باور را كه زمين، نه از آنِ ستم پيشگان و استعمارگران، بلكه از آن خداست، و فرجام كار براي تقوا پيشگان است و خداوند آخرين پيامبر و رسول گراميش حضرت محمّد(ص) را با هدايت و آيين حقّ براي غلبه بر تمامي اديان تاريخ فرستاده است، تقويت ميكند و دوستي حقيقت و عدالت و نيكوكاري را در دلهاي ما جاي ميدهد و ما را براي برتري بخشيدن به كلمة توحيد و بر پا داشتن حدود الهي و اجراي حكم و قانون اسلام، به نهضت و قيام وا ميدارد و پيوند ما را با مبادي و اصول اسلامي پايدار ميسازد و در عمل به مسئوليتهايي كه بر عهده داريم مورد بازخواست قرار ميدهد.

امامت و مهدويت ج 3 – باورداشت مهدويت
آيةالله لطف الله صافي گلپايگاني

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.